Παρασκευή 18 Απριλίου 2014

ΣΩΣΤΟ - ΛΑΘΟΣ

(«Λαχειοπώλης», πίνακας του Ε. Σακαγιάν)
Σκεπτόμενος Πολίτης
Σκέτη απογοήτευση η σημερινή συνέντευξη του «ενωτικού» υποψήφιου αντιμεταλλευτικού δήμαρχου στο φερέφωνο του ΣΥΡΙΖ«Α», που ονομάζεται Εφημερίδα Συντακτών. Εκτός των άλλων, αποτελεί μνημείο αντιφάσεων, βερμπαλισμού και διγλωσσίας. 

Όπως και όλες οι συνεντεύξεις και δηλώσεις του μέχρι τώρα. Ο υποψήφιος προσπαθεί φιλότιμα να κρατήσει κάποιες αποστάσεις και να θολώσει τα νερά, αλλά υποπίπτει σε απανωτά σφάλματα, μπερδεύοντας τη γλώσσα του. Ακολουθεί μια ντουζίνα ανάλυσης Σωστού-Λάθους.

1. “…υπάρχει ένα δίπολο, μια ακραία αντιμετώπιση που λέει «να γίνει όλη η περιοχή μεταλλείο»  ->     ΛΑΘΟΣ.  Κανείς ποτέ δεν υποστήριξε-ούτε κάν από τη μεριά των υπέρμαχων του έργου-να υπάρχει μόνον μεταλλευτική δραστηριότητα. Αντίθετα o υποψήφιος δήμαρχος και η παρέα του υποστηρίζουν ότι όλη η Χαλκιδική πρέπει να γίνει τσιμέντο και τουριστικό κατάλυμα και οι υπόλοιποι να ασχοληθούν με μελίσσια και pellets..


 2. «Ερωτ: ‘Oταν λέτε «επέκταση», εννοείτε πέρα από τα υπάρχοντα μεταλλεία;» Aπαντ. «… Είμαστε αντίθετοι με την επέκταση στις Σκουριές και τις άλλες περιοχές» ->      ΣΩΣΤΟ,με την έννοια ότι γνωρίζουμε καλά πως ο φίλτατος υποψήφιος είναι κατά των μεταλλείων. Απλά καλό θα ήταν να το έλεγε πιο συχνά και να μην φοβάται ότι θα τον μαυρίσουν. Πληροφοριακά, έργο χωρίς «Σκουριές και τις άλλες περιοχές», δεν υπάρχει.

3. «Είναι λάθος να θεωρούμε ότι είναι στις θεσμικές αρμοδιότητες του δημάρχου το τι θα γίνει με τα μεταλλεία….Είναι θέμα που έχει να κάνει με την κεντρική κυβέρνηση.»  ->ΣΩΣΤΟ, αν και αυτό με την «κεντρική κυβέρνηση παραπέμπει σε κάτι σαν Κεντρική Επιτροπή ή Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση. Μην το μπερδεύουμε με την Κεντρική Διεύθυνση του Syntonistikon SOS 

4. «…Στην Ολυμπιάδα, που κάποτε έδωσε πολύ μεγάλες μάχες ενάντια στη μεταλλευτική δραστηριότητα και κέρδισε στο Συμβούλιο Επικρατείας, η περιβόητη «άλλη ανάπτυξη» δεν επιτεύχθηκε ποτέ, με αποτέλεσμα σήμερα στην Ολυμπιάδα να έχουμε τα ίδια προβλήματα. Στην κοινωνία σήμερα δεν μπορεί να λέω «όχι» σε αυτό, αν δεν έχω να προτείνω κάτι άλλο.» ->    ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΟ, αλλά:   α)  Ποιο είναι αυτό το «κάτι άλλο»  β) Γιατί δεν πραγματοποιήθηκε τόσα χρόνια  γ) Σε τι το εμπόδισαν τα μεταλλεία   δ) Γιατί θα αναπτυχθεί τώρα  δ) Γιατί να λέμε «όχι σε αυτό», αντί για «ναι σε πολλά»;  

5. “Η ψηφοφορία έγινε με εκλογικούς καταλόγους και ήταν ανοιχτή σε όλο τον κόσμο, δεν έγινε σ’ αυτούς που ήταν «υπέρ ή κατά»…Τελικώς δηλαδή αγκαλιάστηκε από το σύνολο των δημοτών» -> ΛΑΘΟΣ. Στα χωριά που στήθηκαν κάλπες σε μια παρωδία αμεσοδημοκρατίας, βασιλεύει τρομοκρατία κατά των υπέρμαχων των μεταλλείων. Άλλωστε, έχει γίνει και «εκκαθάριση», αφού οι περισσότεροι υπέρμαχοι εξαναγκάσθηκαν να φύγουν και να εγκατασταθούν αλλού.  

6. «Πιστεύω ότι σ’ αυτή την περιοχή αξίζει ένα μέλλον καλύτερο και όχι η αδικία που της επιφυλάσσει η μετατροπή της σε μια βαριά ζώνη βιομηχανικής εκμετάλλευσης» -> ΣΩΣΤΟ, στον τόπο αυτό αξίζει ένα καλύτερο μέλλον. ΛΑΘΟΣ ο αποκλεισμός της μεταλλείας-βιομηχανίας (που του ξέφυγε πάλι). Ο τόπος χρειάζεται ισόρροπη ανάπτυξη μέσω πολλών δραστηριοτήτων (μεταλλεία, γεωργία, τουρισμός, αλιεία,…), με σεβασμό στο περιβάλλον, κοινωνική συνοχή, προκοπή για όλους. Αδικία είναι να οδηγήσουμε τη Β. Χαλκιδική στην υποβάθμιση, στην εγκατάλειψη, στην ερήμωση και να την τσιμεντώσουμε ολοκληρωτικά. 

7. «Αλλά, το τι θα γίνει με τα μεταλλεία δεν θα εξαρτηθεί από την επιλογή της δημοτικής αρχής. Θα εξαρτηθεί από το κατά πόσον η δημοτική αρχή θα μπορέσει να δει την περιοχή και να αναπτύξει κι άλλα πράγματα.» ->   ΣΩΣΤΟ, δεν εξαρτάται από τη δημοτική αρχή. ΛΑΘΟΣ η άποψη ότι εξαρτάται από το τι άλλα πράγματα θα αναπτύξει. Αυτά «τα άλλα» μπορούν και πρέπει να είναι παράλληλα. Να συνυπάρχουν και να μην αναιρούν τη μεταλλευτική δραστηριότητα. 

8. «Άρα δεν υπάρχει κινηματική διαδικασία για επιλογή υποψηφίων, υπάρχει μια διαδικασία να βρούμε τους κατάλληλους ανθρώπους, μέσα από διάλογο» -> ΣΩΣΤΟ και συνδέεται με το επόμενο που ακολουθεί.  

9. «Δημ/φος.: Συνεπώς το κίνημα πρέπει να είναι ανεξάρτητο απ’ αυτήν τη διαδικασία» «Aπαντ: …Όποιος τα μπλέκει, αφενός αδυνατίζει και το ίδιο το κίνημα, κινδυνεύει να του βάλει μια ταφόπλακα, αφετέρου χάνει την ουσία του θεσμικού ρόλου»  ->  ΣΩΣΤΟ. Επομένως ούτε η διαδικασία επιλογής του υποψήφιου αντιμεταλλευτικού δήμαρχου ήταν «κινηματική». Όχι πως το πίστεψε και κανένας δηλαδή. Άλλωστε, από πότε έγιναν και «κίνημα»;. 

10. «Η συντριπτική πλειονότητα των ανθρώπων που εμπλέκονται σ’ όλα αυτά έχω την αίσθηση ότι είναι αθώοι.» -> ΑΓΝΩΣΤΟ. Περί αυτού θα αποφανθεί η δικαιοσύνη, που της έχει εμπιστοσύνη, μας λέει. Το ενδιαφέρον είναι πως ο υποψήφιος δήμαρχος θεωρεί ότι τελικά υπάρχουν και κάποιοι (πέρα από την πλειονότητα}, που δεν είναι αθώοι…Μάλλον του ξέφυγε. 
  
11. «Από κει και πέρα, το να προσπαθήσει ο δήμαρχος να δει τα γεγονότα, να παρουσιάσει στοιχεία για να ενισχύσει την αθωότητα των εμπλεκομένων, αυτό πρέπει να γίνει και είναι σωστό.» -> ΛΑΘΟΣ, διότι αν ποτέ δει τα γεγονότα (με καθαρό μυαλό και μάτι), πώς είναι σίγουρο ότι θα πεισθεί ότι είναι αθώοι. Εκτός κι εάν εκ των προτέρων τους θεωρεί αθώους, βγάζοντας μόνος του ετυμηγορία, πριν από τη Δικαιοσύνη. Τα κατά καιρούς επεισόδια και η τρομοκρατία, από κάποιους έγιναν και γίνονται. Άρα ένοχοι υπάρχουν. Το καταδικάζουμε και ζητάμε να βρεθούν ή το ζήτημα είναι αν η αστυνομία τους έπιασε;   

12.  «Το να λέμε δηλαδή «μου φταίει η Δικαιοσύνη, μου φταίει ο ένας, μου φταίει ο άλλος» ταυτόχρονα σημαίνει ίσως ότι απλά θέλω να δημιουργώ θόρυβο γύρω απ’ αυτό» ->   ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΟ, αυτό ακριβώς κάνει η παρέα του υποψήφιου δήμαρχου και οι λοιποί «οικολόγοι» και παρατρεχάμενοι..

-----------------------------------------------------
Υ.Γ. Οι μισές σχεδόν ερωτήσεις της Συριζοδημοσιογράφου, αφορούσαν τους «αθώους διωκόμενους κατοίκους» και έφεραν σε αμηχανία και δύσκολη θέση τον υποψήφιο. Ακόμη κι ο υπότιτλος της συνέντευξης, φανερώνει την αμηχανία της εφημερίδας. Πιθανότατα στο μέλλον να υπάρξουν πρωτοβουλίες για να μπουν τα πράγματα στη θέση τους, από το Διευθυντήριο (συγγνώμη, το Συντονιστικό). Ο καιρός περνάει.